Странице

среда, 20. фебруар 2013.

Samo ptice znaju


Sibir. Ne znam zašto ali oduvek sam osećao da ovde treba da  dođem. Taj osećaj da te negde vuče verovatno imaju i drugi ali ga ne slede.

Sibir 
Otišao sam zbog sibirskih reka. Tako su moćne, tako su divlje;  tačno sam video da mi prete, ali baš to me je i privuklo. Video  sam tek dve tri fotografije i sve zapamtio, uslikao i ostavio kopiju u mozgu. Kada sam prvi put stao na obalu pored bistre i ledene reke, osetio sam kako sam deo sirove divljine. U tome ja uživam. Ne zbog toga što u ruci imam riobolovački štap, a reka je prepuna riba. Ribolov je najmanje što možeš dobiti od Sibira. Ali snaga reka, neprohodna tajga, oštar vazduh , mirisi …

Sibir mirise na jelu. Sigurno ste makar jednom u životu upotrebili autan sredstvo protiv komaraca. E, to je miris sibirske jele!
Upamtio sam i miris ustajalog mesa, ali nije to miris životinja našeg podneblja. Ovo je nešto drugačije; težak miris ali podnošljiv. Jak, nov, pomalo neprijatan, ali nije buđav, kiselkast ali nije uskisao, a sve to zajedno, to je miris dimljene ribe sa severa.

Ne uklapam se u definiciju srećnog čoveka. Srećan je onaj kome ne treba mnogo da bi bio srećan. Meni treba mnogo! Treba mi širina, treba mi Sibir, a samo ptice znaju gde se on završava. Kasnije sam osetio da sam srećan i u Norveskoj, na Islandu, Svalbardu. Volim sever, hladnoću, čiste reke, miris jele, i miran temperament severnog naroda. Sam sebe odvedem u zabiti severne hemisfere i osećam se kao da sam tu pripadao daleko ranije, od rođenja. Na kraju, to i nije potraga za srećom, nego samo zov prirode.

1 коментар:

  1. Taj zov prirode je bio zov Vase duse i divno je i inspirativno gledati Vas kako sledite njen trag. Pratim Vase rad,prvo kroz preporuku a potom kroz vlastitu nameru vec duzi period i fascinantan je duhovni pomak koji ste vremenom napravili,pomicuci se od posmatranja carstva divljine do pronalaska carstva sustine u istom. Emisija sa Milenom je dragulj tog procesa. A na kraju cete se,usudjujem se prognozirati,osvrnuti i videti da je sve za cim ste tragali bila ljubav.Pozdrav od verne gledateljke kojoj ste bili i jeste podsticaj za putovanje i trazenje smisla u sopstvenim divljim predelima.

    ОдговориИзбриши